Podstawy Gry - Wprowadzenie - Hearthstone

Wprowadzenie

Data publikacji : 10.04.2013

Podstawy Gry

Wybór kart:

  • w grze jest 9 klas postaci, część kart jest dostępna tylko dla danej klasy, pozostałe są dostępne dla każdej z nich.
  • na początku dostępne są tylko startowe talie, które możemy dowolnie modyfikować, gdy tylko zdobędziemy pakiety kart (kupione bądź zdobyta w walce z dobranymi przez system graczami)
  • w talii mogą znajdować się tylko 2 kopie danej karty (1 kopia dla kart legendarnych)
  • system tworzenia kart wymaga Magicznego Pyłu (Arcane Dust) uzyskiwanego przez odczarowywanie (disenchanting) kart. Można stworzyć dowolną kartę
  • każda talia składa się z 30 kart
  • brak kart zadań znanych z WoW TCG
  • podczas premiery będzie dostępne ponad 300 kart

Zasoby w grze - Kryształy Many:

  • zaczynasz z jednym Kryształem Many w pierwszej turze
  • w każdej kolejnej turze zdobywasz kolejny Kryształ Many, a pozostałe zostają odświeżone (maksymalnie można posiadać  10 Kryształów)
  • Kryształy Many wykorzystywane są do zagrywania kart Stronników, Zaklęć oraz wykorzystywania Zdolności Specjalnej Bohatera. Koszt karty przedstawia liczba na tle Kryształu Many
  • Aktualna wartość dostępnych Kryształów Many jest wyświetlana na Polu Bitwy (zarówna dla gracza jak i przeciwnika)
  • Niektóre Zaklęcia pozwalają zwiększyć bądź zmniejszyć ilość dostępnych Kryształów, jak również uniemożliwić ich przyrost w kolejnej turze

Bohaterowie:

  • każdy z bohaterów posiada przypisaną klasę, nie można stworzyć np. Maga Malfuriona
  • raz na turę mogą wykorzystać swoją zdolność specjalną
  • rozpoczynają grę posiadając 30 punktów Życia i 0 punktów Ataku

Karty Stronników:

  • karty Stronników wprowadzane są do gry przy użyciu dostępnych Kryształów Many. Posiadają wartości Ataku (liczba na tle miecza) oraz Życia (liczba na tle kropli krwi)
  • po wprowadzeniu do gry karty Stronników są wyczerpane (obrazują to literki „Zzz…”) i nie mogą atakować, aż do następnej tury
  • karty mogą posiadać specjalne zdolności, które pozwalają na atak w pierwszej turze, zmuszają przeciwnika do zaatakowania tej karty i tym podobne
  • karty Stronników pozostają w grze dopóki nie utracą wszystkich punktów Życia. Maksymalnie po jednej stronie Pola Bitwy może znajdować się 8 kart Stronników

Karty Zaklęć:

  • karty Zaklęć również kosztują Kryształy Many
  • sposób ich działania jest opisany na każdej karcie
  • po rozpatrzeniu efektu karta jest odrzucana, chyba że zaznaczono inaczej (np. karty Pułapek)

Karty Wyposażenia:

  • na chwilę obecną wszystkie znane karty wyposażenia stanowią karty Broni. Możliwe jest wprowadzenie kart Pancerza
  • karty Wyposażenia zwiększają wartość Ataku Bohatera
  • posiadają określoną wartość Wytrzymałości, każdy atak zużywa punkt Wytrzymałości. Po ich całkowitym wykorzystaniu karta jest odrzucana
  • podczas ataku Bronią, Bohater może otrzymać obrażenia z kontrataku, równe wartości Ataku wrogiej karty

Walka:

  • Stronnicy oraz Bohaterowie, jeżeli mają wartość Ataku, mogą być wykorzystywani do walki z przeciwnikiem
  • każda karta może zaatakować raz na turę (z wyjątkiem zdolności specjalnych)
  • walka jest symetryczna. Zarówno atakujący jak i broniący otrzymuje obrażenia równe wartości ataku przeciwnika, atakujący może jednak wybrać cel
  • można zaatakować dowolnego przeciwnika. Jeżeli na Polu Bitwy znajdują się Stronnicy ze zdolnością Taunt, muszą oni zostać zaatakowani w pierwszej kolejności

Przed rozpoczęciem gry:

  • Każdy z Bohaterów może użyć jednej z dostępnych drwin
  • Gracz, który zaczyna grę otrzymuje 3 karty, drugi z graczy otrzymuje 4 karty
  • można wymienić dowolną liczbę początkowych kart (ale tylko raz). Karty odrzucone są przetasowywane do talii

Podczas tury:

  • aktywowane są zdolności „na początku tury”
  • dobierana jest jedna kart
  • można zagrać dowolną ilość kart, jeżeli wystarczy Kryształów Many
  • raz na turę można użyć Zdolności Specjalnej Bohatera
  • można wykonać jeden atak każdym Stronnikiem
  • można zaatakować Bohaterem, jeżeli jego wartość Ataku wynosi co najmniej 1
  • tura kończy się po 90 sekundach, chyba że gracz wcześniej naciśnie przycisk „koniec tury”
  • aktywowane są zdolności „na końcu tury”

Pozostałe:

  • można mieć maksymalnie 10 kart w ręce oraz 8 kart na Polu Bitwy
  • obrażenia Stronników i Bohaterów nie regenerują się. Można je odnowić wyłącznie za pomocą zaklęć bądź innych zdolności

Funkcje Społecznościowe:

  • gra będzie korzystać z Listy Przyjaciół Battle.net
  • nie można rozmawiać z losowymi przeciwnikami
  • główną formą komunikacji są specjalne emotikony, dzięki którym Bohater wypowiada do przeciwnika jedną z góry ustalonych kwestii

Pozostałe nowości